YoungFish
Visuell identitet
Bakgrunn
YoungFish er en nettverksorganisasjon som samler unge mennesker under 40 år som jobber i eller har tilknytning til sjømatnæringen. Som en uavhengig organisasjon gir YoungFish medlemmene en faglig og sosial møteplass på tvers av yrker, selskaper og geografiske områder. Organisasjonen drives av frivillige og støttes økonomisk av ulike næringsaktører.
Oppgaven
Oppgaven gikk ut på å utvikle et forslag til en ny visuell identitet for YoungFish, som inkluderte utforming av navnetrekk, logo, fargepalett og andre tilleggselementer. Målet var å skape en helhetlig og gjenkjennbar identitet som kunne representere organisasjonen på en tydelig og effektiv måte.
Løsning
Løsningen ble å ta i bruk sirkelen som det sentrale designelementet i YoungFish. Inspirert av dråper, bobler og vak i vannet, symboliserer sirkelen samhold og helhet. Valget om å implementere sirkelen i det nye designet har som mål å formidle hvordan ulike aktører forenes for å skape en harmonisk helhet i sjømatnæringen. Gjennom sirkelens bruk ønsker YoungFish å uttrykke omsorg for sine medlemmer og skape en følelse av fellesskap, hvor alle er en integrert del av en større enhet. Sirkelen, som ikke har noen begynnelse eller slutt, representerer dermed et kontinuerlig bånd av samhold og fellesskap i YoungFish.
Telefon
+47 413 87 041
E-post
jorgenvedvik@gmail.com