Edru
Visuell identitet, Pakning
Bakgrunn
Edru er en fiksjonell vinserie utført under emnet selvvalgt designprosjekt. Prosjektet utforsker unge nordmenns alkoholvaner. Ifølge en spørreundersøkelse gjennomført på oppdrag av Blåkors sier 55% av unge mellom 18-29 år at det er mer akseptert å være synlig beruset enn å takke nei til alkohol på fest. Jeg syntes dette er tankevekkende og ønsker med dette prosjektet å utforske om eller hvordan grafisk design kan påvirke disse holdningene.
Løsning
Resultatet ble å ta eierskap til det å være edru ved å visualisere hvordan edru er fargerikt og gøy. Det var viktig for meg å fokusere på å omfavne fremfor å kamuflere. Edru skiller seg ut i hylla på vinmonopolet og krever sin plass blant et ellers veldig emnebetont sortiment.
Telefon
+47 413 87 041
E-post
jorgenvedvik@gmail.com