Oeno
Visuell identitet
Bakgrunn
Vinklubber blir ofte knyttet til eksklusivitet, reserverthet og et eldre og mer velstående klientell. Dette kan skape en oppfatning av at det er et lukket miljø for eliten, der bare et fåtall har tilgang. I dette prosjektet har jeg utforsket hvordan en visuell identitet kan bidra til å gjøre vinklubber mer tilgjengelige og inkluderende, samtidig som den skaper nysgjerrighet og engasjement blant en ny generasjon vinelskere.
Løsning
Ved fokus på å dyrke det uformelle og spontane skaper Oeno et engasjerende og nysgjerrig miljø, der målgruppen får muligheten til å utforske og lære om vin som en del av et imøtekommende fellesskap. Oeno tilbyr både vinsmakinger ledet av eksperter og ikke-eksperter, samt andre sosiale begivenheter som vin-kvelder hos medlemmene.

Inspirert av elementer fra vinens verden skaper identiteten et uttrykk som retter seg mot målgruppen med en uformell og nysgjerrig fremtoning. Profilfonten HAL-Timezone gir assosiasjoner til det klassiske samtidig som den føles leken og nysgjerrig. Abstrakt formspråk og en fargepalett, dypt inspirert av vin og vinsmaking, bidrar til å forsterke disse assosiasjonene. Bildestilen er lys, overeksponert og spontan. Sammen skaper dette en harmoni mellom Oenos verdier og temaet vinsmaking.
Telefon
+47 413 87 041
E-post
jorgenvedvik@gmail.com